Inside TV Exclusive TV News and Scoop

Tag: Lawsuits (1-10 of 53)

Lawsuits claim Amazon Prime gouged customers on items with free shipping

That “free shipping” perk of your Amazon Prime membership might not be such a great deal after all. Two separate lawsuits recently filed against Amazon claim the “world’s largest online retailer” encourages sellers to inflate prices on some products in order to cover shipping costs.

A $79 Amazon Prime membership (soon to cost $99)  is advertised as providing customers with free two-day shipping on “millions” of items. Alabama resident Marcia Burke accused Amazon of encouraging third-party vendors to “conceal the shipping charges in the price of the product,” according to her lawsuit filed last Friday in federal court in Seattle.

The suit gives this example: If an item regularly sells for $10 with $3.99 shipping, Amazon suggests a vendor selling that product to a Prime member — someone who is getting “free shipping” — should charge $13.99 or higher. Prime-eligible products are highlighted on the website, and the suit claims, “[Amazon] provides these vendors priority by showing their items first in the Prime member’s product search results,” essentially duping those customers.

READ FULL STORY

'The Walking Dead' creator Frank Darabont files lawsuit against AMC

After being pushed out of his role as showrunner of The Walking Dead during the show’s season 2 run, Frank Darabont is now taking legal action against AMC, claiming he was denied “tens of millions of dollars of profits” from the successful zombie series.

READ FULL STORY

Time Warner Cable hit with class-action lawsuit over CBS blackout

cbs-twc.jpg

The dispute between Time Warner Cable and CBS has prompted a class-action lawsuit by subscribers upset over paying for channels they don’t receive.

CBS and TWC are locked in a standoff over CBS’ request to increase carriage fees for its channels, a dispute that has resulted in CBS being pulled from Time Warner Cable customers’ TV packages (and CBS.com programming, if TWC is also someone’s Internet provider).

In a lawsuit filed Wednesday in Los Angeles Superior Court, three customers charged that they subscribed to TWC service because of CBS-owned channels CBS, Showtime, Movie Channel, and Los Angeles station KCAL but have been unable to access them due to the two-week ongoing coverage blackout.
READ FULL STORY

Time Warner customers file class-action suit against cable provider

In addition to their standoff with CBS, Time Warner Cable will now have to deal with customer complaints in another public arena: court.

Time Warner customers in Wisconsin filed a class-action suit against the cable provider on Thursday, Aug. 8, for dropping WTMJ-TV from the cable lineup, reports the Milwaukee-Wisconsin Journal Sentinel.

WTMJ-TV is based in Milwaukee, Wis., and owned by the Journal Broadcast Group. The channel is also an NBC affiliate (though NBC declined to comment, since the station is not owned by NBCUniversal).

Time Warner Cable removed WTMJ-TV from their programming offerings on July 25. The cable provider dropped the channel from the lineup due to a contract dispute, reports the Journal Sentinel.

EW reached out to Time Warner Cable, but a spokesperson declined to comment.
READ FULL STORY

Ten ex-'Idol' contestants file multi-million dollar lawsuit, claiming racial discrimination

Former American Idol contestant Corey Clark is suing Fox again… and this time, he’s not alone.

EW has confirmed that 10 onetime Idol hopefuls — including Clark (season 2), Jaered Andrews (season 2), Jacob John Smalley (season 2), Donnie Williams (season 3), Terrell Brittenum (season 5), Derrell Brittenum (season 5), Thomas Daniels (season 6), Akron Watson (season 6), Ju’Not Joyner (season 8), and Chris Golightly (season 9) — have banded together to file a suit against the singing series.

The plaintiffs claim that they were treated unfairly — and kicked off the show unjustly — because they all happen to be black.  READ FULL STORY

Lawsuit against Al Gore and Current TV dismissed

Current TV’s long day in court may finally be over.

In March of this year, the cable network — founded and ultimately sold to Al Jazeera by former vice president Al Gore — finally reached a settlement with Keith Olbermann, who filed a $70 million lawsuit against his former employer after being fired in March 2012.

Now a San Francisco judge has formally dismissed another multimillion-dollar lawsuit brought against Current and Gore: A $5 million complaint brought by TV consultant John Terenzio, who claimed that Gore and his team stole his idea to sell the struggling cable network to the massive Middle Eastern news corporation Al Jazeera.

According to a publicly available court papers, Judge Ernest Goldsmith ruled yesterday that Terenzio had not alleged enough to support his causes of action, or to support Gore’s personal liability. The judge is giving Terenzio ten days to amend his complaint, which could mean that Current isn’t out of the woods quite yet.

Current TV announced its sale to Al Jazeera in January. Gore reportedly made $70 million from the deal.

Keith Olbermann and Current TV reach settlement -- Report

Our long national nightmare is over: Nearly one year after filing a blistering, $70 million lawsuit against Current TV, Keith Olbermann and his former employer have reportedly reached a settlement. Specifics of the deal are confidential — and Current TV has declined to comment, while Olbermann has not yet responded to EW’s requests for comment — but according to Deadline, the ousted host was awarded “a significant payout.” READ FULL STORY

Al Gore and Current TV hit with lawsuit over Al Jazeera sale

A television consultant claims that former Vice President Al Gore and others at Current TV stole his idea to sell the struggling network to Al Jazeera.

Los Angeles resident John Terenzio is demanding more than $5 million in a lawsuit quietly filed in San Francisco Superior Court Tuesday.

Al Jazerra announced Jan. 3 that it would pay $500 million for San Francisco-based Current TV.

Terenzio alleges he first brought the idea of the Qatar-owned Al Jazeera’s purchase of Current TV to board member Richard Blum in July, and he expected to be paid if his plan was used. The lawsuit claims Blum was open to the plan, which Terenzio laid out with a detailed PowerPoint presentation but feared Gore would find such a deal with the oil-rich government of Qatar “politically unappealing.” READ FULL STORY

Former 'Idol' contestant Corey Clark sues Fox and others

Another American Idol contestant is in the news, and this time, it’s season 2’s Corey Clark. Clark filed a lawsuit Friday against Fox, E! Entertainment, and others for allegedly defaming him in comments made about his exit from the show as well as his alleged relationship with Paula Abdul. (EW reached out to reps for Fox, E!, and Paula Abdul; A rep for Fox declined to comment, E! says they have not yet been served with the lawsuit so have no comment, and Abdul has yet to respond).

The suit, filed in Tennessee, sues for defamation and false light invasion of privacy, among other similar charges, according to the 44-page court document obtained by EW.

In 2002, Clark auditioned for American Idol and was a finalist contestant before he was disqualified. Idol says he was booted because he failed to disclose a previous arrest. According to the lawsuit, the charges were dropped, and Clark claims he did disclose the original arrest to Idol producers. Clark alleges he was cast in the “villain” role of a “scripted” television program without his knowledge. Concurrently, he began a brief “love affair” with Abdul. While Clark didn’t talk publicly about the affair, he says in the lawsuit that senior producers knew, and that was ultimately the reason he was kicked off the show. READ FULL STORY

Federal court hears 'Sister Wives' lawsuit

A federal judge heard arguments on whether Utah can prohibit plural marriage but issued no immediate ruling in a lawsuit by the stars of the reality show Sister Wives.

Kody Brown and his four wives claim the law is unconstitutional. The family fled Utah for Las Vegas last year under the threat of prosecution. They did not attend Thursday’s hearing in Salt Lake City, leaving arguments to a constitutional law professor. READ FULL STORY

AMC settles Dish dispute, just in time for tonight's 'Walking Dead'

Our long national nightmare is finally over: AMC has settled its legal battle with Dish Networks, thus ensuring that Dish subscribers will once again be able to spend their Sunday nights watching the cast of The Walking Dead concoct exciting new ways to stab zombies in the face.

The lawsuit — an arcane dispute rooted in the defunct Voom service — ended this weekend when AMC and Cablevision agreed to a settlement with Dish. According to a press release, Dish agreed to pay AMC and Cablevision $700 million, and also entered into a new multi-year agreement to air the channels comprising AMC Networks — which includes AMC, IFC, the Sundance Channel, and WE tv.

The Dish settlement comes at an auspicious time: Last week’s Dead season premiere earned monstrous, better-than-broadcast ratings, confirming AMC’s status as one of the pre-eminent basic cable networks. The show might add some viewers this week: EW has confirmed that AMC (and its sister networks) will begin airing on Dish in time for subscribers to watch tonight’s Dead.

Follow Darren on Twitter: @DarrenFranich

Read more:
DISH CEO doesn’t know when you’ll get AMC back, hopes you don’t lose CBS
How Dish Became Network Enemy No. 1

CBS presses ahead with 'Glass House' lawsuit

CBS still wants to evict The Glass House from the airwaves. The network moved ahead with its lawsuit against ABC this week by amending its filing that alleges ABC copied elements of Big Brother for its new reality TV competition series The Glass House.

CBS attorneys added several more objections to the show now that ABC has aired several episodes, arguing that “Glass House employs the same plot, themes, mood, setting, pace, characters, dialogue, sequence of events and other concrete elements making up Big Brother.”

CBS originally sought to stop Glass House from premiering in June, but a federal judge refused. U.S. District Judge Gary Feess agreed with ABC attorneys who argued that many of the filming techniques employed on Glass House are not unique to Big Brother and are used in other reality TV shows. READ FULL STORY

ABC strikes back in 'Bachelor' racism lawsuit

BACHELOR-CAST

Less than two months after Nathaniel Claybrooks and Christopher Johnson filed a discrimination suit against The Bachelor producers Warner Horizon Television and Bachelor network ABC, both parties have struck back. EW has obtained papers confirming that judges in the U.S. District Court Middle District of Tennessee in Nashville have agreed to stay the trial in consideration of a change of venue, as first reported by The Hollywood Reporter. READ FULL STORY

Advertisement

Latest Videos in TV

TV Recaps

Powered by WordPress.com VIP